søndag den 30. maj 2010

LINEDYR

Kender I LINEDYR?...LINEDYR laver de skønneste ting til boligen i strik. Hun laver bl.a. puder med pixeldyr, strømpelamper og navneranker i 100% uld. Alle herlighederne kan købes gennem hendes netshop her.

fredag den 28. maj 2010

Heldigvis for netshoppen

Når min mand og jeg er i Aarhus for at shoppe, skal jeg altid lige omkring HAYs butik. Jeg synes den enkle stil med kulør og de etniske indslag er rigtig inspirerende i forhold til min egen indretning. Desværre synes husbond ikke, at vi skal på tur lige så ofte som jeg. Ærgerligt...men heldigvis har selv samme butik en net-shop, hvor man kan købe alle deres varer og få dem bragt lige til hoveddøren helt gratis.
Det benyttede jeg mig bl.a. af i sidste uge og for et par dage siden kunne jeg pakke op for denne Barn owl i krydsfiner, som kan stå rå eller beklædes med tapet, og disse unikke fyrfadsstager fra Claydies.

onsdag den 26. maj 2010

Konsekvensen

Jeg er forarget og fortørnet og får ondt i maven, når jeg ser at andres meget personlige familiebilleder bliver misbrugt på den måde. Der kunne sikkert skrives side op og ned om den sørgelige skæbne som ligger bag, men det gør det jo ikke mere i orden eller mindre overgrebsagtigt for dem det er gået ud over.

Jeg har derfor spekuleret en del på, hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til min egen blog og mine egne personlige billeder. Beslutningen jeg er nået frem til er, at alle billeder af mine børn og min mand, som evt. kan misbruges, er blevet slettet (kan ikke lige finde knappen som sletter hele indlægget)

Øv hvor er det p.... irriterende.

mandag den 24. maj 2010

Et lille stilskifte

På det sidste har jeg syet et hav af liberty-puder...også flere end jeg har fået vist frem...men jeg må nok sande, at jeg måske mere er til det lidt enkle og grafiske og knap så blomstrede. Jeg synes stadig libertyen er fantastisk og puderne er ikke lavet forgæves, men de kommer nok ikke til at pynter i flyderen det næste stykke tid.

I stedet har jeg købt nogle af Hays lækre puder i super slidstærkt stof fra Kvadrat.

Nu mangler jeg så bare det rigtige sofabord (og en hel masse andre ting)

fredag den 14. maj 2010

Multikugle-skåner part II

Så fik jeg endelig fat i de to poser filtkugler, som jeg manglede for at få en ring mere på min multikugle-skåner. Den ekstra ring er nu syet på og skåneren kan tages i brug. Og jeg kunne selvfølgelig ikke modstå fristelsen til at købe fem poser i en anden farvekombi til endnu en.

torsdag den 13. maj 2010

Kusine Karolines kjole

Jeg syr ofte kjoler til Therese og hendes lille kusine Karoline. Karolines mor er især glad for slå-om-kjolerne jeg har syet og derfor har jeg lavet denne i denim og med applikationer i liberty og broderede sting.
Jeg håber Karoline bliver glad for den.

tirsdag den 11. maj 2010

Sund madpakke

Kan man egentlig tillade sig at fylde en madkasse som denne med gulerødder, agurker og selleristave?

Madkasse fra Tigeren til 20 kr.

søndag den 9. maj 2010

I like Vitra

På min væg i stuen hænger en Ball Clock, som er designet af George Nelson i 1948. Jeg er vild med det ur og jeg kan ikke forestille mig, at jeg på noget tidspunkt bliver træt af at se på det. Heller ikke selv om det er ret dygtigt til at minde mig om, at tiden går rigtig stærkt. I det hele taget er jeg super glad for mine Vitra-ting og der er, som vist, altid flere på ønskelisten.

fredag den 7. maj 2010

DIY Gavepose

I et af mine gamle "Alt om håndarbejde" fra 70'erne fandt jeg en sød og sjov foldet gavepose. Jeg synes f.eks., at den vil være fin i stedet for en flad konvolut med kontanter, når der gives pengegaver. Denne her har jeg foldet af Rie Elise papir i to farvekombinationer.

tirsdag den 4. maj 2010

Shopping

I lørdags var min mand og jeg på shoppetur i Århus. Her var vi bl.a. i den meget farvestrålende butik Box Delux, hvor jeg altid kan finde noget, som jeg er nødt til at eje. Denne gang blev det foruden Rie Elise papir til dette lækre tørklæde i blå og hvide striber fra Beck Søndergaard og armbåndet med de multifarvede keramikperler fra House Doctor.

mandag den 3. maj 2010

Multikugle-bordskåner

Hos Søstrene Grene har jeg købt disse flotte og multifarvede filtede kugler og derfor er jeg nu i fuld gang med at sætte dem sammen til en multikugle-bordskåner.

søndag den 2. maj 2010

Hov...Hvor blev tiden lige af?

Jeg har vist haft en lille ikke-planlagt blog-pause. Den ene dag har taget den anden og tiden er bare fløjet. Jeg har bl.a. været til landsmøde med mine kollegaer, hvor Marie Carmen Koppel kom og sang og den super morsomme Carl Quist Møller underholdt med band og løgnehistorier. Lige nu forbereder vi os til skole-hjem-samtaler med møder, tests og elevplaner. Jeg har også været til forårskoncet på Thores skole og til fernisering i Thereses børnehave. Midt i det hele faldt jeg ud af vores hoveddør og endte på skadestuen med en temmelig forstuvet ankel.

Jeg har dog nået at være lidt kreativ og har bl.a. tryllet med en lampefod fra genbrugsen til en 10'er og en billig lampeskærm fra byggemarkedet. Min mor har sat en ny ledning i lampefoden og jeg har malet den lys petrol. Den billige men knap så kønne lampeskærm har fået et rundstrikket stribet overtræk af uldgarn.


fredag den 23. april 2010

Genbrugs-bomuld

Jeg har købt de nye t-shirts fra Katvig i genbrugsbomuld til Thore og Therese. De er i en lækker kvalitet og i fine farver, de er gode for miljøet og så kan de erhverves for bare 99 kr. pr. stk. Du kan læse mere om de nye t-shirts under "descriptions" på Katvigs hjemmeside her.

tirsdag den 20. april 2010

Liberty-puden

Så fik jeg min første liberty-pude syet færdig og monteret. Det har sørme også taget lang tid, men det har været hyggeligt. Jeg har kigget rigtig meget på puden og overvejer stadig, om jeg måske skal sætte et zig-zag-bånd rundt i kanten af den råhvide cirkel...hmmmm...

søndag den 18. april 2010

Nørklerier med liberty

Jeg har i de sidste par dage nørklet med mit nyindkøbte liberty og har altså overvundet mig selv og klippet i de smukke stoffer :o)

Som før skrevet skulle alle anstrengelserne gerne munde ud i nogle puder, som jeg er blevet inspireret til via puderne fra creme de la creme a la edgar. I ren iver er jeg faktisk gået i gang med tre forskellige, men har ikke fået nogen gjort færdige endnu. Jeg er i stedet allerede i gang med at overveje, hvilke liberty-prints jeg bare må have fingrene i, næste gang jeg klikker ind hos The fabric compagny.

torsdag den 15. april 2010

Eeeendelig fik vi en elefant i stuen...

Hvor har jeg bare ventet på fragtmanden fra UPS og i dag kom han så endelig med den længe ventede elefant. Det vil sige, jeg bestilte den i søndags og i dag torsdag kunne børnene allerede tage det kære dyr i besiddelse.
Elefanten er selvfølgelig den super lækre Eames Elephant, som ægteparret designede i 1945. Jeg har købt den i den grå udgave og jeg synes den er helt fantastisk fin.

tirsdag den 13. april 2010

Hooked on Liberty

Jeg har været så heldig, at søde Line ville bytte nogle af alle sine liberty-rester med mig. Jeg har derfor modtaget en dejlig pakke med skønne stoffer og er nu ved at transformere dem til patchwork, som i sidste ende skal blive til puder. Jeg er nemlig helt vild med de puder, som creme de la creme a la edgar laver og vil forsøge mig med at lave noget lignende.


Billedet er fra RUM

Tidligere har jeg ikke, som nybegynder og alt det der, vovet mig ud i at købe og ikke mindst klippe i så dyrt stof. Nu er jeg dog hooked på det über-lækre tekstil og måååå selvfølgelig have fat i noget mere. Har ikke så meget erfaring med hvor og hvordan og priserne, men så at The fabric compagny reklamerede med apriltilbud på liberty til 150 kr. pr. meter. Dyrt...billigt?

søndag den 11. april 2010

lørdag den 10. april 2010

Knager-greb/Greb-knager

Jeg har købt nye knager til soveværelset fra Anne Black. Måske de oprindeligt er født som greb, men uanset, så jeg tror de vil blive rigtig fine på væggen og krydser fingre for de kan hjælpe med at holde lidt orden.

onsdag den 7. april 2010

Sjov stofbutik

I lørdags, da jeg var på en lille shoppetur, kom jeg forbi en lidt sjov men også rigtig lækker stofbutik. Lidt sjov, fordi jeg aldrig har været i en stofbutik, hvor udvalget hænger på bøjler (har heller ikke været i så mange...såååå) og lækker fordi der var nogle rigtig fine varer til super priser. Jeg købte de fire satinvævede bomuldsstoffer på billedet og kom af med ca. 60 kr. meteren. Mener Drappa Dot lavede en del af deres kollektion på et tidspunkt i den storblomstrede variant.